سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: از شادی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شگفتی سازی افغانستان با هدایت مربیان ایرانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی صعود کرد مشهد خانه فوتسال افغانستان مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد پخش زنده بازی افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت
سرخط خبرها

مجلس نمایندگان آمریکا: سقوط کابل به دست طالبان قابل پیش‌بینی بود

  • کد خبر: ۲۰۰۶۴۵
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
مجلس نمایندگان آمریکا: سقوط کابل به دست طالبان قابل پیش‌بینی بود
بیش از دو سال پس از خروج نظامی آمریکا از افغانستان، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که براساس یافته‌های این کمیته، سقوط دوباره کابل به دست طالبان کاملاً قابل پیش‌بینی بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از معاونان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، روز یک‌شنبه، ۲۶ آذر به نشریه واشینگتن اگزمینر گفته که محققان این کمیته طی شش ماه گذشته با بیش از ۱۵ مقام پیشین دولت این کشور در مورد خروج فاجعه‌بار از افغانستان مصاحبه کرده‌اند.

این گفتگو‌ها از جمله با برایان مک‌کئون، معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا در امور مدیریت و منابع، راس ویلسون، سفیر سابق این کشور در کابل، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان، ند پرایس، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه این کشور و مشاور کنونی ارشد این وزارت‌خانه و سوزی جورج، رییس دفتر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا انجام شده است.

این عضو مجلس نمایندگان آمریکا که نامی از وی در گزارش برده نشده، افزوده است: من می‌گویم آنچه تاکنون آموخته‌ایم این بود که این کاملاً قابل پیش بینی بود. می‌دانید پس از روی کار آمدن دولت بایدن در جنوری ۲۰۲۱، وزارت امور خارجه چشم‌پوشی کرده است.

به گفته وی، کاخ سفید از گفتگو در این مورد خودداری کرده است.

بربنیاد اطلاعات، تحقیق این کمیته در چند مورد از جمله پایبندی دولت بایدن به توافقنامه دوحه، حفظ پایگاه هوایی بگرام و میدان هوایی کابل و همچنان روند تخلیه ادامه دارد.

با این حال، مایک مک کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز به این نشریه گفته است: دولت بایدن دوست دارد آمریکایی‌ها خروج آشفته خود از افغانستان را فراموش کنند، این خروج دشمنان ما را در سراسر جهان جسورتر کرد، متحدان و شرکا ما را رها کرد، من اجازه نخواهم داد که این اتفاق بیفتد.

گفتنی است که مک کال تحقیقات خود را در آغاز سال جاری میلادی در مورد خروج آشفته‌بار آمریکا که منجر به تسلط دوباره طالبان بر افغانستان شد، آغاز کرده است.

این در حالی است که چند ماه پیش و پس از فشار نمایندگان، وزارت دفاع آمریکا و کاخ سفید نیز گزارش‌های خود در این زمینه را منتشر کرده‌اند.

منبع: هشت صبح

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->